28 mei 1994 is voor onze club een cruciale datum. Op die dag vindt na bijna twee jaar voorbereiidng, de officiële charter-uitreiking plaats en is de Lionsclub Oudenbosch eo (ook als eerste Oudenbossche serviceclub) een feit. Vanaf die tijd heeft de club zich ingezet in het kader van het Lions motto "We Serve" en heeft met het organiseren van een diversiteit aan "fundraising" en "doe"-activiteiten bijgedragen aan het ondersteunen van goede doelen (voor een overzicht zie onder "projectenoverzicht" in het hoofdmenu) binnen de Gemeente Oudenbosch, later Halderberge. Ook de naam van de Club werd aangepast aan de nieuwe situatie en werd in 2010 Lionsclub Halderberge. De kracht van de club komt voort uit de leden die met hun verschillende achtergronden in een kameraadschappelijke omgeving zich laten leiden door een maatschappelijke verantwoordelijkheid.

We zijn onze bijeenkomsten begonnen in het oude hotel Tivoli aan de St. Bernaertsstraat in Oudenbosch, in september van 1994 zijn we met Hotel Tivoli verhuist naar haar nieuwe pand, het voormalige broederhuis aan de Markt. Sinds augustus 2012 houden wij onze bijeenkomsten bij restaurant D’n Halder in Hoeven.